paSai aQ..

My photo
i'm an ordinary girl..simple,sempoi n love laughing~ menjadikan blog tempat luahan perasaan..if u wanna read,just read..if u like it, leave ur comment.. kalo x suke??ade aku kesah?? peace~

Friday, February 20, 2015

TAMAT SUDAH..

Assalamualaikum..
Selamat tahun baru..walaweii..dah nak habis bulan 2 dah baru nak wish tahun baru.. ape tak nya, baru harini rasa nak update blog. Bersawang dah blog aku ni..

Macam biasalah, kalau aku update ni mesti ada benda nak cerita, ye dak?? Walaupun tak berapa nak feel menaip kat tab ni, ku gagahkan jua. Fuh, ayat!!

Sebenarnya tak tahu nak mula dari mana. Senang cerita, ex aku nak nikah esok.. WHATT!!?! (Sambil buat gaya ropi chomel). Ok. Sebenarnya time dapat berita tu, takde la terkejut camtu. Aku rilek lagi. Macam takde perasaan pun ye. Tu pun dapat tahu dari bakal tunang aku.. WHATT!!? Tak payah terkejut sangat la.. Yes. Bakal tunang. Insha allah 21 mac 2015 ni, aku bertunang.

So, macam ni lah cerita kitorang.. Bercinta 8 tahun. End up... fuhh!! Aku confuse sendiri ni.. aku tak rasa apa2 ke?? Sedih? Suka?? Tak tahu.. atau sebab aku dah ada pengganti? Sebab tu aku tak rasa apa2?. Teettt.. macam menipu sangat tak rasa apa2 kan.. tapi rasa apa?? Haha.. fening la ko parah weii.. parah sungguh..

Aku bersyukur sangat time aku dapat berita ni, aku dah ada pengganti. Kalau aku sorang.. tak tahu la aku kuat ke tak nak hadapi semua ni.. Walau sebelum2 ni, kitorang ada selisih faham, aku harap dia maafkan aku. Dan aku tak simpan apa2 dalam hati. Aku doakan yang terbaik untuk dia dan pasangan.

Haisshh.. so, macam nilah cerita cinta aku yang tak kesampaian.. semua dah tertulis kan. Siapa kita nak menolak takdir.. Allah dah susun cantik je.. Aku pun tak lama lagi nak jadi tunangan orang. Baru sebulan lebih couple, dah merisik. 21 mac ni, cukup 3 bulan kami couple. Nampak tak?? Kalau family dah restu, Allah mudahkan jalan.. Aku harap sangat, dia pun doakan kebahagian aku.

Kalau awak baca blog saya ni.. (kalaulah...), saya doakan semoga awak bahagia.. janji2 yang pernah kita semai dulu, takkan bercambah. Tinggal janji je.. jadi suami yang soleh. Bimbing isteri dengan sepenuh hati. Antara kita, tinggal sejarah. Sejarah tak mungkin berulang. (Lagu tu..pfft~) Doakan kebahagian saya juga. Maafkan saya. Maafkan semua salah saya. Maaf juga terjatuh hati pada kawan baik awak. Harap awak tak buang dia. Dia tetap kawan awak. Dia pun tak pernah buang awak. Haisshh.. agak terkilan bila awak tak bagitau saya awak nak nikah esok. Takpelah. Saya tak kisah. Hmm.. xde pe lagi nak luahkan dah. Huu.. sampai sini je lah.. salam.. selamat pengantin baru..


Friday, October 24, 2014

TATAPAN BUAT AWAK..

Assalamualaikum.. Lama sangat tak menulis blog. Janggal rasanya. Apapun, tulisan ini khas untuk tatapan awak. Walau saya tak pasti, awak akan membaca blog saya.. Awak..kejap je rasa kan,, tahun ni tahun ke 8 kita bercinta. Cincin dah beli, tinggal tunggu masa untuk disarungkan je. Saya membayangkan bulan 10 tahun ni akan jadi hari yang sangat indah buat saya, juga akan menjadi hadiah harijadi saya yang tak kan dapat saya lupakan. Menjadi tunangan awak, langsung menjadi suri hidup awak, itulah yang saya impikan. Saya percaya, awak pun rasa benda yang sama kan.. tapi apakan daya sayang. Jodoh bukan milik kita.. Walau kita usaha macam mana sekalipun, andai itu takdirnya..kita kena terima.Maafkan saya..Maafkan keluarga saya, terutama ayah saya yang menghalang ikatan itu terjalin. Dah 8 tahun kita usaha sama-sama untuk tambat hati kelurga sayang.. akhirnya awak mengalah. Demi menjaga hubungan saya dengan keluarga saya, awak undur diri.. Allah.. Hanya Dia yang Maha Mengetahui sakitnya, luluhnya hati ini saat awak ucapkan yang kita tak boleh bersama. Cincin dipulang, tanda berkecainya impian yang kita bina. Tapi saya masih mengharap andai masih ada jodoh kita. Bukan ke dulu kita pernah berpisah? Setahun membawa haluan masing-masing. Akhirnya bersama semula. Adakah ia akan berulang sayang? Ah.. rindunya dengan panggilan sayang.. Rindu untuk memanggil awak B.. Ingat tak dulu awak malu bila saya panggil awak B.. Sekarang ni hampir 2 bulan hubungan kita sekadar kawan biasa. Kita masih berhubung. Bertanya khabar. Itu yang kita janjikan pada malam hari kita putus kan? Awak janji dengan saya tak kan ada perempuan lain selagi saya belum ada pengganti awak kan? Nampak macam tak adil. Tapi memang saya tak cukup kuat untuk lihat awak bersama orang lain.. Tapi awak tipu.. mula-mula saya nampak ada perempuan ni selalu balas-balas komen awak kat FB. Mula-mula saya biar. Lama-lama saya nampak komen awak dengan dia makin mesra..Lepastu awak dah jarang mesej saya. Saya tertunggu tunggu mesej awak. Bukan saya tak boleh mulakan. Cuma saya nak tengok, sejauh mana awak rindukan saya. Saya nak tengok betul ke awak sayangkan saya lebih saya sayangkan awak.. Lama-lama awak hilang.. Tiap-tiap malam saya menangis rindukan awak.. Saya update status sedih-sedih kat FB. Biarlah orang nak kata saya meroyan pon. Saya nak awak terasa yang awak dah buat saya sakit hati sangat-sangat. Satu hari awak call saya, ajak keluar lunch sama. Saya tak tahu apa motif awak. Tapi dek kerana rindu, saya turutkan. Kita makan kat KFC. Awak masih nak suapkan saya macam dulu, sedangkan makanan yang saya telan rasa pasir. Walaupun rindu menggunung pada awak, tapi saya tak boleh pandang muka awak bila mengingatkan mesra nya awak dengan perempuan tu.. Selesai makan, ada orang call awak. Saya tahu itu perempuan. Awak bahasakan diri 'saya' 'awak' dengan dia. Bila saya tanya siapa, awak jawab kawan.. Awak ingat tak kita pernah gaduh besar sebab awak baca mesej saya dengan kawan saya. Awak marah sebab awak ingat saya ada apa-apa dengan dia. Memang saya bahasakan diri "I" "you", tapi tak bermakna saya ada perasaan pada dia.. Lepas awak makan, saya ada tanya awak kan, awak ada apa-apa ke nak cakap dengan saya. Saya tunggu awak cakap pasal perempuan tu. Tapi awak diam. Sampai satu tahap, saya kuatkan diri untuk tanya sendiri siapa perepuan tu. Awak mengaku awak memang tengah rapat dengan dia.. Allah.. saya kuatkan diri lagi untuk dengar ayat seterusnya dari awak. Lepastu awak cakap dia ikut awk pergi PD.. (...) Awak nampak kan air yang tumpah atas meja haritu. Ikut hati, saya nak simbah air tu kat muka awak. Awak cerita semua tu umpama saya tiada perasaan.. 8 tahun kita bercinta, baru sebulan lebih kita putus, awak dah bawa perempuan lain.. Hancur luluh hati saya awak.. Sakitnya hanya Allah je yang tahu. Saya lebih rela awak tikam saya dengan pisau dari awak buat saya macam ni.. Saya dah tak sanggup nak dengar, sebab tu saya tinggalkan awak.. awak ikut saya sampai dalam kereta. Tapi saya halau awak. Awak tahu, apa yang buat saya sangat-sangat sedih?? Sebab sebelum tu saya tengok FB awak, saya tengok gamba konvoi awak pergi PD. Saya terbayang kalau saya masih lagi dengan awak, mesti saya pon join sekali, Tapi... rupa-rupanya perempuan tu yang ikut awak.. Awak..awak paham tak apa yang saya rasa?? Balik dari tu, saya masuk kerja macam biasa. Walaupun hati ini masih sakit, kerja tetap kerja. Tiba-tiba saya rasa nak tengok FB awak.. Awak tahu saya nampak apa? Saya nampak perempuan tu upload gambar siap tag awak lagi.. Yang lebih menyakitkan hati saya, gamba dalam kereta.. Meraung saya dekat situ awak. Mujur kawan saya datang peluk saya kuat-kuat bagi semangat. Awak..8 tahun kita bercinta, kereta tu yang bawa saya pergi mana-mana. Itulah tempat duduk saya. Sebelah awak. Yang urut awak bila awak penat memandu. yang tutupkan mulut awak bila awak menguap. yang betulkan kolar baju awak, yang belai rambut awak. Awak tak fikir ke perasaan saya bila tengok gambar- gambar tu?? Iman saya tak berapa kuat. tapi mujur saya masih waras untuk fikirkan baik buruk keadaan. Kalau tak..saya tak tahu apa jadi dengan saya.. Nauzubillah.. sebab tu saya unfriend awak dari FB. bukan sebab saya benci. Tapi saya tak tahan tengok tu semua. Awak..kalau awak tak nak saya cari awak lagi..tolong buat saya lupakan awak. bukan buat saya bencikan awak. sebab saya tak mampu untuk membenci orang yang pernah saya sayang & cinta sepenuh hati saya. bagi saya masa untuk lupakan awak. terima kasih sebab pernah hadir dalam hidup saya, pernah bahagiakan saya, pernah buat hari-hari saya ceria. halalkan makan minum saya. maafkan segala salah silap saya. maafkan keluarga saya. saya doakan awak bahagia dengan pilihan awak. tapi jangan jemput saya ke majlis awak. sebab saya tak mampu untuk lihat orang yang saya cinta bersanding dengan orang lain. kenangan kita akan terpahat dalam hati saya. tak mungkin akan padam. awak jaga diri baik-baik. saya dah tak boleh datang rumah awak, rawat awak bila awak demam macam dulu-dulu. akhir kalam, izinkan saya mengungkapkan ayat-ayat ini buat kali terakhir.. I LOVE YOU B, I MISS YOU B..

Saturday, June 9, 2012

SEKADAR CORETAN


klik play music utk lebih feeling =)
Assalamualaikum semua.. coretan ini hanyalah isi hati aku yg hanya ingin mengadu.. ku tahu tempat yg paling baik utk mengadu hanyalah kepadaNya.. tp tak salah rasanya jika aku ingin berkongsi bersama kalian.. mungkin ada yg sudah jenuh membaca coretan ku yg tak sudah-sudah tentang cinta ku yg dihalang oleh orang tua. Ah! Persetankan semua itu. Cop! Nape mcm skema ek?? Ok. Kite santai-santai je la ek. Hm.. Harapan aku utk bersama wan masih jauh..atau boleh dikatakan taiada harapan. Sedih kan? Sangat sedih. Tambah lg bile ibu syak wan dah buat sesuatu pd aku. Apa yg sesuatu tu? Citenye mcm ni..em..masa cuti seminggu hari tu, ibu ada bawak aku pegi berubat kat 1 tempat ni. Aku tak sakit. Tp ibu rasa aku sakit. Macam tak paham kan? Erm.. aku tak tahu apa yg ada dlm fikiran ibu sampai dia bawak aku pegi jumpa sorang pakcik ni..ala-ala tok bomoh tp bukan macam dlm cite-cite melayu yg berasap bagai tu.. dia gunakan ayat-ayat Quran,selawat dan sebagainya. Sebenarnya ini bukan yg pertama kali aku pegi situ, tp yg kedua ni yg buat harapan aku utk bersama wan semakin jauh. Semua gara-gara pakcik ni cakap sesuatu.. sesuatu lg? lebih kurang mcm nil ah dialog dia. ‘ini bukan sakit ape.ini ade org buat supaya dia ni ingat kat orang tu..’ dgn bahasa mudahnya, aku telah di mandrem kan. Ade ke yg tak tahu mandrem tu ape?? Ce tny cikgu geografi or ustaz. Hm..bila ibu dengar mcm tu..sape lg yg dia nak syak walaupun pakcik tu ckp dia agak je. Tp aku percaya wan tak kan lakukan benda-benda syirik tu kat aku.. sebab ape? Sebab aku rasa camtu lah..huhu.. aku tahu diri aku..aku yg rasa. Mungkin ada yg rasa benda-benda ni biasa. Tapi hati dan perasaan aku terseksa. Kalau aku dah rasa sakit mcm ni. Apa ntah lagi wan..lg la dia rase sedih pedih.  Dia adalah O.K.T atau dlm bahasa mahkamah, orang kena tuduh! Apa perasaan anda apabila dituduh melakukan benda-benda tak baik pada orang lain, sedangkan anda tidak melakukannya?? Fikir-fikirkanlah ye. Dia ada jugak mengadu kat aku.. tuhan je yg tahu perasaan dia cane. Hm..kes si ayah pula yg selama ni ambil jalan berdiam diri dah mula ambil tindakan secara halus.. time aku menaip ni, air dah mula bergenang kat mata. Ingat lagi time nak balik semula ke kampus lepas habis cuti seminggu. Ayah bg duit poket dlm sampul. Mcm nak bg duit raya..tebal je rasa..huhu.. dlm perjalanan nak balik dungun, aku singgah kat masjid sbb member nak sembahyang. Time tu lah aku ambil peluang nak tengok berape banyak duit yg ayah kasi. (jgn tanya kenapa aku tak sembahyang sekali). Time aku buka sampul tu ada note RM50 dengan keratan akhbar. Aku ingat ayah nak bergurau dengan aku.saja nak letak kertas kat situ biar nampak tebal sikit sampul duit tu.. tapi aku tak terus buang kertas tu. Aku belek punya belek, keratan yg bertajuk,’WAHAI GADIS, JANGANLAH MELUPAKAN JASA IBU’. Baru baca tajuk, air mata aku dah jatuh tap tap tup tup..(takde bunyi pon sebenarnya). Aku gagahkan juga baca sampai habis. Si penulis menceritan kesedihannya melihat si ibu ditinggalkan oleh si anak demi kekasih hati. Wahai ayah.. akal ku masih waras. Tidak sedikit pun terlintas di fiikiranku utk meninggalkan keluarga demi insan yg baru kukenal selama 6 tahun. Ya.. memang aku sayang dia. Memang aku cinta dia. Aku tak sanggup nak tinggalkan dia buat kali ke 2. Aku hanya ingin rasa dicintai, bukan hidup dengan penuh rasa bersalah krn meninggalkan kelurga. Aku masih percaya, ikatan tanpa restu, tidak akan membawa kebahagiaan. Oleh itu ayah dan ibuku.. restukanlah hubungan kami. Hanya itu yg ku pinta. Maafkan anakmu jika selama ini air matamu tumpah keranaku. Demi Allah. Tak pernah terlintas di hati ini untuk menderhaka. Ya Allah..dengan namaMu yg maha pemurah lagi maha mengasihani.jauhkan kami dr azab seksaMu. Muliakanlah kedua ibubapaku.. Aku hanya inginkan hubungan yg halal di sisiMu. Jika dia bukan jodohku, jauhkan dia daripada ku. Tp jika dia milikku, kau lembutkan lah hati kedua ibubapaku utk menerima si dia. Amin. Aku coret kan benda ni, bukan utk meraih simpati. Korang nampak aku happy je, kadang gelak sampai tak ingat dunia. Tp tu semua apa yg korang nampak. Aku tak nak terlalu fikirkan benda ni sampai pelajaran aku terabai,sampai aku tak boleh nak buat kerja. Hidup dengan dunia aku sendiri. Aku tak nak semua tu jadi kat aku. Sebagai anak sulung, orang nampak aku macam manja. Tp tanggungjawab aku agak berat. Umur ayah dan ibu bukan makin muda. 1 hari nanti aku yg akan galas tanggungjawab diorang. Aku percaya semua yg berlaku ada hikmahnya. Aku selalu dengar org cakap Allah tak kan beri ujian pada hambanya jika dia tak mampu. Ujian-ujian ini lah yg biasanya akan buat manusia ingat pada Dia. Mengadu pd Nya. Kan Allah suka pd hamba yg berdoa pd Nya. Dan aku tahu, seberat-berat masalah aku, ada orang lain yg lebih berat lg masalahnya. Cerita cinta aku yg terhalang bukan sehari dua. Tp dah makan tahun. Aku pernah tinggalkan dia demi kelurga. Lepas setahun aku kembali semula pd dia dengan harapan hubungan dengan dia kali ini akan kekal hingga hujung nyawa. Logiknya mmg payah. Biarlah masa yg menentukan. Kepada yg sudi membaca, terima kasih krn sudi meluangkan masa membaca coretan si anak yg mengharapkan restu keluarganya. Ingatlah kawan-kawan, syurga itu di telapak kaki ibu. Wassalam.    9/6/12 (1.37 pg.)